Helens.reismee.nl

En toen..

Hallo Lieverds,

Hier weer even een update!

Het is nudinsdag, gister was de laatste dag van de groepsreis. Ik wil jullie even inhet kort vertellen wat ik heb gedaan ná onze eerste BBQ op de dag van aankomst.

S'avonds ben ikmet een club nog naarthe world bar geweest, opdonderdag is het gratis entree en 1 welkoms drankje, ik kwamdaar ook heeltoevallig de broer van Laura tegen, hoe bizar!

devolgende dag gingen we met zn alle naar de bank om onze rekeningen te activeren. Dit werd persoonlijk gedaan en nam zo'n 20 minp.p inbeslag. Hele mooie bank, ontzettend chique gebouw met allemaal marmer en goudetc. Zoiets zie je in Nederland niet.

Vervolgens zijn we naar een auto verkoop/verhuur gegaan en hebben daarwat uitleg gekregen over het hoe en wat. Het plan was dan ook om met zn alle erop uit tetrekken richting Melbourne.Inmiddels zijn deplanning wat gewijzigd, maar daar straks meer over.

Ik lig met 5 andere meiden op een kamer, met 3 stapelbeddenen 1 wastafel. Het is best wel smerig, ben dus blij dat ik in mn eige linnenslaapzakje lig(Albert :)). Er is 1 badkamer op een verdieping op met 24 mensen, vechten voor een douche dus. Het wordt schoongemaakt door backpackers die het werk doen voor kost en inwoning, dus met de franse slag. Het ontbijt is s'ochtends van 8-10u. Van 8-9 is het gratis, wat inhoudt, wit casino brood, jam/pindakaas en langhoudbare melk.

Dus de stoelgang is even ver te zoeken! Je hebt hier een supermakt in de buurt 'Coles'waar je je eigen spulletjes kan kopen. Echter moet je het in een 3 gezamenlijke koelkast proppen en hopen dat het de volgende dag er nog staat.

Bier in de supermarkt is wel te betalen, je betaald $12 voor een sixpack, en $14 voor 4 liter witte wijn wat Kung heet. De wijn is echter uit het jaar 2015 ofzo, er zit geen smaak aan.

We hebben al 2 excursies gedaan ,waarvan de 'blue montains'en surfen!

Blue montains was erg mooi, een toch van 2 x 2 uur door bossen, bergen, glibberige paden, veel trappen langs mooie watervallen. Erg bijzonder! De gids was zo gek als een deur, en niet echt op de veiligheid. Op een gegeven moment gingen we langs een rots naar beneden (op allstars) tijdens een tropische regenval naar een super mooi uitzicht, totdat ik een bordje zag van iemand die in 2001 ervan af gekukeld was....(geen hekken oid.).

We hebben 2 keer gezamelijk gegeten, en uiteraard was ik de pineut qua koken, we aten pasta bolognese! zonder pakje dus vers. Vitaminen kunnen we wel gebruiken. Je bent dan wel 8 dollar p.p. kwijt dus volgende week leven op noodles.

Surfen was helemaal the bomb! We werden opgehaald door 2 rasechte Aussie dudes met dreadlock en krullend haar. Duidelijke uitleg gehad, so lets catch a wave!! Wow echt heel gaaf! heel mooie strand en blauwer dan blauw het water. We moesten een formuliertje tekenen voor eige verantwoording wat betreffende ongelukken, Zoals het te pletter slaan tegen rotsen, gebeten worden door kwallen, verdrinken en shark attack. Heb dus wel even een fractie van een seconde de 'jaws tune'afgespeeld in mn hoofd toen ik op mn board zat.

We kregen wetsuits aan, dus verbranden kon niet, wel dus!! mijn handen. De zon is echt verradelijk hier. factor 30 is dan al bijna leeg na 1 week.

We hebben ook een haven cruise gemaakt wat nog inbegrepen zat bij de reis. heel erg leuk, mooie stranden gezien! schitterende huizen met een waarde van tientallen miljoenen.

Heel mooie uitzicht op de zee vanaf rotsblokken (zie foto's).

Nog even over de reis plannen, ik heb besloten op mezelf verder te gaan reizen. Er gaat een club met de auto, maar ik wil graag even mijn eige plan trekken. ik ga vanaf zaterdag ná koningendag richting Melbourne, de great ocean road doen langs vissersdorp. '' Aussie open'is na deze week afgelopen dus zal wat goedkoper zijn. Vanaf daar zie ik wel weer.

Keep u posted!

Kus

Hanny

Wat een tegenstellingen die mooie moderne gebouwen en die prachtige woeste natuur en de brede stranden met het blauwe water, beautifull
Have a good trip on the Ocean Road!

Thea

Ik sluit mij helemaal bij Hannie aan , wat een contrast, en wat een mooie natuur. we hebben in ieder geval genoten van je foto's. En je weet foto's vind ik altijd al leuk.
We zien graag je volgende foto's,
groetjes xx Berry en Thea

Nathalie

Wat heerlijk om je verhaal te lezen. Ik droom helemaal weg achter mijn computer op mijn werk. Jij hebt het dus wel beter voor elkaar.
Heel veel plezier met alles wat komen gaat en vooral GENIET!!

Liefs Nathalie

Ton en Herma

Hé lieverd,heerlijk om je verhaal te lezen.
En met je mee te beleven,is waarschijnlijk niet te vergelijken met ons (nu koude )kikkerlandje.
Mooie foto,s dapper dat surfen.
Alleen verder gaan is moedig maar we geven je wel gelijk. Liefs en kusjes Pap en Mam

Rob van Kuijk

Hee helen,leuk te horen dat alles goed gaat daar.. Golfsurfen is idd echt super gaaf,maar in australie is alles natuurlijk net iets gaver!
Wat grappig dat je al gelijk de sjaak was koken..ze vonden het vast lekker.

Erg goed om te horen,dat je het aan durft om nu alleen verder te gaan.. veel geluk en plezier.

liefs rob

Albert

idd heerlijk om je verhaal te lezen en je foto's te bekijken, even wegdromen op de bank, totdat je hier naar buiten kijkt en de regen de droom in duigen doet vallen :( Wat je allemaal al niet mee maakt in een week zeg, echt super! Goed om te lezen dat je je slaapzakje kunt gebruiken :) Het is nu vrijwel zeker dat ik Juli en Augustus in Yeosu (ZK) zit, dus ik ga uitzoeken hoelang het vanaf daar nog naar Aussieland vliegen is. ik laat het je nog weten. HAVE FUN!
dikke zoen!

Saskia

Schat, wat 'n verhalen. Inderdaad heerlijk lezen tot dat je bij het einde bent en denkt mmm ik zit zelf nog in Nederland. Maar heerlijk zonder jas en sjaal naar buiten en lekker door de natuur lopen daar.
Ben ook erg blij met je foto upload! Wat 'n mooie foto's! Fotograafje, kan je daar niet wat mee gaan doen? Ik wil ze wel hebben voor leuke ontwerpjes ;)
Veel plezier en succes zo als je alleen verder gaat!!
Kus!

Annie en Toon van der Linden

Beste Helen,
Leuk dat je ons op de hoogte houdt van je reis.Mooie foto's.
veel plezier Groeten van Annie en Toon.

Jos

Hey lieve Helen! Leuk om ook foto's te zien, dan kunnen wij er nog beter beeld van krijgen. Echt mooi daar! Super goed dat je, je eigen plan gaat trekken. POwerrrrrrrrr!!!!!!

Tot Skypes! Kus Jos

Huttiemekuttie

Dag Lieverd!! OOWWWW wat onwijs gaaf om dit allemaal te lezen en wat een PRACHTIGE foto`s, ik wens je veeel plezier en een heerlijke reis en kan niet wachten om je volgende update te lezen!! xx

Maayke

He lieverd, wat fijn om je berichtjes te lezen. Heb je site via Willeke gekregen (want ik was hem natuurlijk alweer vergeten). Super leuk die verhalen en ik zal je blijven volgen. Heel veel plezier en geniet er vooral van!!
Liefs!!

jelle

Ha schat!!
Erg leuk al je verhalen! Kom net terug uit Italie van wintersport en wat valt er vandaag naar beneden in Nederland?! Sneeuw sneeuw sneeuw, hoe den:s Maar wel erg mooi hier!!
Geniet van alles!!
Kus