Helens.reismee.nl

The Whitsundays/Airlie

Lieve mensen,

Hier weer even een verslag vanuit Australië. Inmiddels alweer aan het reizen en klaar met werken. Afgelopen zondag was mijn laatste dag, erg jammer dat ik maar 3 dagen heb gewerkt die week en ook nog is hele korte dagen. Had ik niet helemaal ingecalculeerd ( ivm financieën) en specifiek aan mijn werkgever gevraagd me de laatste week een volledige werkweek te geven en dat was volgens hem ook geen probleem..Naja jammer.

Maandagochtend om 0725u ging mijn bus richting Airlie beach. Het is een hop on hop off busdienst die de hele oostkust afgaat, je kan dus overal op of uitstappen, mits van te voren gereserveerd. Ik had me helemaal voorbereid op de 9 uur durende busreis me koffie en broodjesJ. Het was nog even spannend aangezien mijn naam niet op de lijs stond. De receptioniste van het hostel waar ik de buskaart geboekt had, was me vergeten in te boeken. Ik had geluk want er waren nog wat plekjes vrij!

De busreis vloog voorbij met 2 films en af en toe een dutje. Begin van de avond kwam ik aan in Airlie beach en het hostel lag gelukkig maar een 10 minuten lopen van de parkeerplaats af. Ik kon gelijk in checken en een lekkere douche nemen.

De volgende dag heb ik wat rond gewandeld en een beetje op het strand gelegen en de dag daarna de laatste dingen gekocht voor de zeiltrip. Heb inmiddels al 4 paar slippers kapot gelopen. Woensdag tussen 8 en 9 uur 's ochtends moest de hele club zich verzamelen bij een soort van reisbureau waar je een laatste formulier in moest vullen en je de aanwijzingen kreeg waar je op moest stappen. De eigenaresse is een vrouw uit Praag, heel groot was ze. Alles was wit gemeubileerd, met van die witte 'Sheba'hondjes. Een beetje ‘de Veerkampjes' idee. Ze vertelde me dat er maar 4 mensen meegingen ipv 8. Drie meiden en 1 man. Die man is uiteindelijk niet mee gegaan omdat hij het weer niet vertrouwde, de nacht daarvoor stormde het als een gek namelijk! We werden om 10u welkom geheten in de haven van Airlie door Marchie en Sparrow. Een stel van midden 50. Hij een echte Australiër en zij een Jap. Ze kletste aan 1 stuk door om alles uit te leggen. Van hoe de wc werkt tot hoeveel water je mocht gebruiken etc. 1 van die meiden die meegingen werd al zeeziek toen we nog niet aan het varen waren.....

Ik ga niet alles tot op de detail vertellen, we zijn 3 volle dagen wezen varen/zeilen met tussenstoppen om te lunchen en te snorkelen. Het eten was geweldig! De rest viel eerlijk gezegd wat tegen. Mijn verwachtingen en die van die 2 meiden was anders/hoger. Het was het geld in ieder geval niet waard. Hebben gelukkig wel mooi weer gehad met af en toe een bui. Heb een onwijs mooie en grote vis gezien. Was zeker een meter lang en 50 cm hoog of hoe je dat ook zegt. Hele dikke lippen.

Vrijdags kwamen we rond half 4 weer aan wal. Toen ben ik gaan douchen aangezien dat aan boord niet kon en ben op de bus gestapt om 1800u richting Rainbow beach. Vanaf hier ga ik een dagtour naar Fraser island maken. Heel bekend en een ‘must see'aan de oostkust van Australië, daarna ga ik naar Noosa voor 1 á 2 dagen en dan gelijk door naar Brisbane en is het bye bye Australia and welcome New Zealand!

Reacties

Reacties

Hanny

Het gaat nu snel Helen, niet meer werken en lekker reizen. Jammer van het zeilen maar goed, soms zit het mee en soms zit het tegen.
Heel veel plezier nog gewenst, ook groetjes van Ron

Anneloes

Super leuk schatje!!! Geniet! xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!