Helens.reismee.nl

The great ocean road!

G'dag mates!

Weer even een verhaaltje en foto's!

Nou,zaterdag 28 januari heb ik met 2 andere een campervan gehuurd vanaf Sydney, en zijn we richting Melbourne gereden.

Melbourne zijn we voorbij gegaan en aan the great ocean road begonnen, een schitterende reis langs allemaal vissersdorpjes en kleine badplaatsen. Erg mooie reis langs bochtige weggetjes en azuurblauwe zee.

The road was maar 225 km, dus maar heel klein, we hebben de ene dag een campingplaats gehuurd en de andere dag op een parkeerplaats (illegaal).

Het was even wennen om te rijden, want dat doen ze hier lings! dus rechts inhalen,links schakelen en ook links de rotonde benaderen. Maar het is goed gegaan!!

Zie de foto's. We konden er met zn 3-en in slapen, 2 gaspitten en een koelkast dus prima!

De Camper moet vrijdag weer in geleverd zijn, maar dan doen we waarschijnlijk een dag eerder. Daarna een hostel in in de stad Melbourne! Ik ga vanaf daar werk zoeken, en blijf daar wel een maand denk ik. Daarna twijfel ik nog wat te doen, of ik ga naar Adelaide en dan naar boven met een georganiseerde reis van een week de outback in , of ik ga de westkust doen er richting Perth. Nog 1 groot vraagteken! :)

De mensen zijn super vriendelijk, heel grappig dat als je iemand tegenkomt ze altijd vragen hoe het met je gaat, ook bij de kassa als er een dikke rij staat.

Ik heb nog weinig Aussie beesten gezien, wel een kleine kangoeroe op de weg! een levende die gelijk weg sprong. Wel wat aangereden kangoeroes en wombats:(

Heel lang met een echt Australiër gesproken, Richard! Anderhalf uur lang heeft hij over Melbourne gesproken en over giftige spinnen en slangen etc. Wat te doen als je wordt gebeten door een kwal etc. Super aardige vent!

Er zijn heel veel vliegen (ondanks dat ik met geregeld douche) dat is wel vervelend.

Het weer is hier goed! Zonnig, 24 graden en een beetje bewolkt. Het weer is hier wel in elke windstreek anders.

Er vliegen hier hele rare vogels, die de meeste rare geluiden produceren. En er vliegen kaketoe's en andere papegaai achtige hier in het wild. Heel bizar.

Helaas is mijn internet tijd op. Volgende keer een langer verhaal.

Tot snel

Reacties

Reacties

Thea

Wat een mooie foto's, en wat bedoel je met rare vogels!! hahaha. ik zie je gauw op skipe, praten we verder.
groetjes veel liefs van je oom en tante uit het hele koude kikkerlandje, al weet ik niet,of die kikkers niet bevroren zijn. xx Berry en Thea

Elise

Hey mop!!
Whoooww, wat een prachtige foto's!!! Je kan daar alleen maar aan het genieten zijn!!! En je krijgt ook al een mooi kleurtje!!!:-) blijven smeren:-)
Kamperen met mooi weer is wel een stuk beter of niet?!;-)
Hier is het wel het andere uiterste qua temperatuur, halen met gemak -15...
Tot snel weer!!!
XXX Lies

Ron

Inderdaad verbazend dat je met z'n drie'en in zo'n camper kan rondtrekken. Ik wist altijd al dat je Opa zijn melkwagen nooit had moeten wegdoen. Had Johan mooi een camper van kunnen maken. We genieten enorm van je verhalen en foto's.

Sara

Leuk om je je verhalen te lezen!
Blijft zo'n bizar idee dat je aan de andere kant van de wereld zit, maar klinkt erg goed. Ben jaloers! ;)
xx

Marco

Hoi Kokkie,
Wat een belevenis die je meemaakt, echt super!!!
Vind je verhalen en foto's geweldig.
Ben trots op je topper!!
Geniet, geniet en geniet.

Dikke knuffel Co

Koen

Hè topper , ik ben ontzettend blij dat je hetgeen zo lekker hebt . Hoop dat je nog een hoop mooie dingen mag zien en voor ons kan vast leggen. Heel veel plezier en geniet dr van kus koen

Bas

Hoi Hel, Zeker rare vogels. En lekker weer. Jammer dat wij dat niet hebben. Maar is het bij ons aan het vriezen. Komt er net geen elfstedentocht :(. Maarja, hoop dat je het leuk hebt en zou willen dat ik daar ook zat. Lekker in de zon en weg uit deze vrieskist.

Laterzzzzzzz

Saskia

Helen, klinkt heeerlijk :)!
Leuk dat je ons even update.
Succes met het zoeken van een job.

Kus!

Evert en Marjolijn

Hoi Helen, leuk om je verhalen te lezen en al je foto's te bekijken. Ben benieuwd hoe je je tocht gaat vervolgen. Succes met werk vinden.
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!