Helens.reismee.nl

Melbourne

Hallo!

Hier ben ik weer even!

Ik hoop alles nog te weten wat er de afgelopen 1,5 week gebeurt is. In ieder geval ben ik 9 Februari in Melbourne aangekomen, en 2 weken geboekt bij een hostel genaamd ' the coffee palace' . Een gezellig groot hostel die ook hoort bij diegene waar ik in Sydney verbleef.

Ik lig op een 8 persoons-kamer, met 2 van de ' sydney' groep, 1 is er bij gekomen en een ander weer weggegaan. nog 1 Ier en 3 Fransen, 1 bed is vooralsnog leeg.

Het is een ruime kamer, wel erg benauwd, warm en het stinkt er naar mannenzweet. Elke ochtend krijgen we vers gebakken (hollandse) pannenkoeken met naar keuze, suiker of stroop. Lekker!! het ontbijt is tussen 7 en 9.

Ik zit ongeveer een 15 min rijden van het centrum, in een buitenwijk genaam St.Kilda. Een heel leuk wijkje met allemaal restaurantjes/barretjes en een klein strand met een pier waar s'avonds pinguins te vinden zijn.

Melbourne is een hele leuk stad, met veel gezelligheid! Persoonlijk leuker dan Sydney. Veel restaurantjes, koffie zaakjes, terassjes etc.

Helaas is mijn te besteden budget er niet op aan gepast. Ik heb mezelf wel elke dag een kopje koffie beloofd die gemiddeld $3,50 kost zo'n E 2,90.

Ik moet er erg aan wennen dat ik zo op m'n centen moet letten, en moet nog even mijn draai daar in zien te vinden, waarschijnlijk gaat dat wel veranderen naarmate ik werk heb. Ik eet hier hier heel anders dan normaal thuis. De avonden dan...Er zitten wel eens avonden bij dat ik alleen maar noedels eet( je weet wel van de xenos waar je alleen water op doet).

Over werk gesproken; ik heb me ingeschreven bij een soort van uitzendbureau, die backpackers helpt een geschikte baan te vinden die aansluit bij je CV. Ze hebben mijn CV aangepast en een leuk verhaaltje over mij geschreven. Helaas is het een hospitatly CV, oftewel ik zou in aanmerking gaan komen voor keukenwerk. Nu was dat niet echt mijn bedoeling, maar als het maar voor 2 maanden is is dat wel te overzien, en over het algemeen zijn het goede verdiensten.

Het liefst werk ik op een farm om het Australische gevoel te krijgen, maar daar heb je dus ervaring voor nodig. En over fruit plukken, dat wordt betaald per kist die je plukt, dus als je met van die debielen staat te plukken in je groep is dat uiterst irriterend.

Over werk dus hopelijk het volgende verhaal meer..

Melbourne heeft naast een bruisende stad ook een mooie haven met de meest dure jachten en catamarans. Super mooi om te zien. Ga daar graag naartoe om mn lunch te eten. Het heeft Dockland en heeft ook wat winkeltjes eromheen.

Ik ben in 2 musea geweest, eentje die ging over techniek van geluid en beeld, de historie daarvan etc.

Een eentje die ging over wat er allemaal leeft en geleefd heeft in Australie en over het menselijk lichaam, soort ' body worlds' wat je ook in Nederland hebt.

Ook ben ik in het aquarium geweest, ik wou er graag naartoe maar vond het erg prijzig! $35,00. Maar ik had een meevaller een dag, ik vond $10,- in de tram en had een kaartje gekregen met 20%!! Kijk naar de foto's! Opzich wel grappig dat je tegen betaling een duik mag nemen in het aquarium waar de haaien/roggen en andere grote vissen zwemmen.

Er zijn veel festivals in en rondom Melbourne! Er komt een Food & Wine fest aan, in Maart. Dus ga zeker even een kijkje nemen. Vorige week was er het St.Kilda festival met muziek, een spel plus een grote kermis. Opzzich wel grappig. Qua muziek kunnen ze wel nog wat leren van onze Nederlandse DJ's. Er was een mainstage, waar het eind spektakel zou zijn....drama was het.

Er is een grote versmarkt ' the queen Victoria' waar er overdekt en buiten stalletjes en kraampjes staan met verse vis/vlees/fruit en groenten, erg leuk en zeker de moeite waard om daar je avond maal te halen. Op woensdag avond is daar een eet en drink gebeuren varierend dan Indiaase curry, paella,kebab, poffertjes en oesters. Leuk om eens gezien te hebben.

Ben ook met een club naar de Carlton casino geweest, een super mooi gebouw, inmens groot! Waar je zonder entree naar binnen mag. Iets anders als in Nederland. Nu ben ik totaal niet van het casino, en kan er niet tegen al die mensen met die flappen zien te zwaaien, vind het altijd zielig en krijg beetje medelijden met ze. Maar wou het toch gezien hebben.

Ik heb gister China airlines gebeld, en m'n reis naar Nieuw Zeeland verzet naar September ipv Maart. Voor de rest mijn reisplannen...Ik wil graag naar Thailand voor ik terug naar Amsterdan vlieg, dus heb nu een optie geboekt en wil dan een maand daarheen. Kost me $160,- dus valt wel mee. Het leven schijnt daar ook relatief goedkoop te zijn.

Ik verwacht hier nog 6 a 8 weken te blijven mits ik werk krijg, dan door naar Adelaide met de bus/trein of vliegtuig, dan een outback tour doen van een week, dan van Alice spring naar Perth en dan de west kust richting Darwin. Dit is een globaal plan, wijzigen onder voorbehoud!.

Over het weer nog even: Het wisseld erg hier. De temperatuur schommelt tussen de 24 en 32 en de ene dag volop zon, andere dag bewolkt.

Ik mis jullie al wel een beetje!

Tot snel hoors

Kus

Esther

Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt!

Kus

Toon en Annie van der Linden

Beste Helen,

Leuk om je op deze wijze te volgen met je avontuur.Veel indrukken opdoen en mensen ontmoeten uit andere werelddelen.
Hartelijke groeten.

ineke

ik vind het heel leuk om steeds iets van je te horen en te zien .heel veel groetjes

Yvon

Haha je gedraagt je als een echte backpacker, s'avonds aan de noodles. Zo bespaar je geld voor de leuke dingen :)
Maar zo te lezen gaat het hartstikke goed met je en heb je al een aardig plan voor dit jaar. Heel veel succes met het vinden van een baantje en blijf genieten XXX

Rick

Hey helen,

Je neef rick hier. Wat een verhalen zeg. Haha ik moet wel lachen om sommige stukjes. Geld is belangrijk ja. Was het maar allemaal gratis haha... ideaal geweest.

Ik blijf je stukjes lezen en het jeukt wel als je al die verhalen hoort over het prachtige land. Heel veel plezier en als je weer terug bent in onze koude kikkerlandje, kom dan gezellig een bakkie doen.

kuss rick

Stacey

He mop!!

Super leuk om je van de week even gesproken te hebben!!!

Fijn dat je het naar je zin hebt!! Zal inderdaad wel even wennen zijn qua geldzorgen (gelukkig heb ik die elke dag ;) heb ze wel liever in Australië!!)

Hoop dat je snel werk zult vinden! Maar kan je niet achter de bar staan? Daar heb je toch ook wel een beetje ervaring in ;) is weer eens wat anders.....

Vriendinnetje gaat van de zomer ook weer (vorig jaar 3 maanden geweest) naar Thailand! Die 3 maanden heeft ze het echt super naar d'r zin gehad en inderdaad is zeker goedkoper! Dus dat komt wel goed!

Heb je al levende kangaroes gezien?? Dat moet je echt gezien hebben als je daar bent!!

Heel veel plezier! kusje xx

jelle

Ha Schat!!

Wat een verhalen allemaal zeg, heel erg leuk en hoop dat je snel een baan kan vinden wat je leuk vind en wat een beetje tjingtjing oplevert. No Money no Funny ;). Wel echt heerlijk dat je het naar je zin hebt en dat je lekker veel ziet. Hier in Nederland staat de tijd onderhand stil in vergelijking met daar!!! Haha.... behalve dat die sneeuw eindelijk weg is en dat onze prins er niet zo lekker bij ligt!!

Hoop snel je verdere verhalen te horen!!

Xx