Helens.reismee.nl

Werk!

Hey daar!

Begin van de maand, dus een mooi begin voor een nieuw verhaal!

Nog steeds in Melbourne bij hetzelfde hostel, maar inmiddels wel met een baan in the pocket!

Ik had jullie de vorige keer verteld dat ik me had ingeshreven bij een work & travel bureau die zouden mij gaan helpen aan een baan,..Ik wacht nog steeds op een reactie van ze. Ik vond het te lang duren dus ben zelf maar op pad gegaan met m'n CV en ben me met m'n grootste glimlach bij 10 restaurants naar binnen gestapt. Ik ben uit eindelijk bij de ' Beachcomber' aangenomen, ging heel erg snel! Dus ik ben helemaal satisfied! Het is een strandtent, die naast de simpele frieten en vis ook wat luxere gerechten kent. Ik wil hier zo'n 2 a 3 maanden fulltime gaan werken, dus of tot mei anders juni. Werk er nu een week, even wennen weer. Iedereen komt uit een ander land, veel Grieken! Betere economie hier natuurlijk, Koreanen, Indieers etc. Raar om nu weer te moeten vragen wat je kan doen, en hoe iets moet als je een paar jaar je eigen keukentje hebt gerunt.

Daarnaast werk ik ook op zaterdag (0900-1400) en zondag (0700-1400) bij het hostel en doe daar wat receptie werk, beddengoed wassen, keuken opruimen, dakterras opruimen en mensen uit hun bed trekken die niet hebben betaald of te laat uitchecken. Dan loop ik met een lijst kamer nummers op zondag ochtend bij een 8-persoonskamer naarbinnen waar iets meer dan 8 personen zijn, in vreemde posities liggen en kater hebben, erg grappig om te zien.

Voor die 2 dagen per week krijg ik gratis accomodatie! Super fijn dus, want is is gewoon zonde van je geld, die 140 euro p.w voor slapen in een luizen hol. Dat is ook echt zo, er is een vlooien/luizenplaag en de bedden worden nu dus beneveld met 1 of ander gif. Vies idee eigelijk!

Ik heb ook 2,5 uur schoongemaakt in een huis waar verbouwd werd en de aannemer een weekje had geslapen, ik moest zorgen dat de keuken en badkamer schoon zouden zijn voordat de eigenaresse weer terug zou zijn. Heel mooi huis! Echt mijn smaak. Wat minder mijn smaak was, was een bord eten waar een wiebelend stukje vlees lag vol met maden! Het was het onderste bord van het stapeltje dus hij had het niet gezien denk ik. Ik moest echt even goed in en uit ademen om niet over mijn nek te gaan.

Het verdiende wel lekker, en werd daarna getrakteerd op een vers gebakken visje! Hij vroeg aan me wat voor werk ik in Nederland deed, en wat mn favoriete eten was. Ik kwam natuurlijk gelijk op de proppen met lekkere schaal en schelpdiertjes, dus toen hij naast dat gebakken visje ook nog met een coquille en een koude Corona kwam ( ook mijn favo biertje, en had hem dat verteld) kreeg ik het wel even benauwd. Maar dacht in eerste instantie dat hij gewoon een vriendelijk gebaar wou maken, wat alle Aussie's doen. Helaas wou hij meer, en heb dat gelijk de kop in gedrukt! Jammer weer zoiets. ( hij was 50+).

De grandprix wordt hier gehouden over 2 weken, ze zijn dan ook druk bezig met tribunes bouwen etc. Helaas is het al uitverkocht. Ben gister over het terrein gelopen en heb ook echt op het parcours gelopen waar straks die snelle auto's rijden, stoer toch? Het was illegaal, en raakte ook verdwaald en wist niet hoe ik meer van het terrein af moest komen. Toen ben ik maar als een jong kind over een hek geklommen met mn slippertjes. Haha.

Over spannende verhalen, ze hebben hier pinguins die tussen de rotsen bij de pier leven, die komen tijdens zons ondergang tot leven, zijn kleine grijze pluizenbollen. Ik ben een keer weze kijken op een avond, en was rustig al die borden aan het lezen waarin vanalles werd verteld over de beesten daar. Stond ik bij een bord waarin iets stond over ratten die daar leven, hoor ik ineens allemaal gegrom tussen de rotsen vandaan komen, wist niet hoe snel ik weg moest komen. Voor de rest heb ik nog een buideldier in een park gezien.

Er komt nog een wijn en spijs festival aan deze maand, ga daar wel even kijken, en eind volgende maand ga ik naar een outdoor concert van allerlei dj's waaronder David Guetta!

Volgende keer weer mee foto's, zal waarschijnlijk niet hele gekke dingen meemaken aankomende paar weken gezien ik zal werken. Heb erg veel zin om straks naar het Westen te vertrekken en weer meer te kunnen zien!

Ohja, over het weer gesproken, de herfst is in de staat Victoria waar ik nu zit een beetje begonnen, dus het wordt wat kouder, zo'n 22 graden met bewolking, hopelijk gaan we nog wat mooie dagen meemaken! Het was vorige week 41C op een dag, dat was echt te warm geen wind, zelfs te warm voor op het strand. Zo kan je zien, dat het weer ineens zo kan omslaan.

p.s: leuk om reacties van jullie te lezen, blijf ze schrijven.

Veel liefs,

Helen

Reacties

Reacties

Joyce

Hey Helen!
Leuk om die verhalen van je te lezen. Grappig dat ik van mijn collega soort gelijke verhalen lees. Maar dan met een maand vertraging. Zei is nu ook in melbourne. Maar dat is natuurlijk geen krabbendam of sint pancras.
In ieder geval. Blijf schrijven! Want ik lees alles alsof het een vervolg van een leuk boek is.
Have fun!!!! Xxx

Hanny

Leuk Helen, wat maak je veel mee en al twee (aparte)banen, toppie joh. Verschillende nationaliteiten in de keuken, ook interesssant, mensen ontmoeten. Wat die luizen betreft, had kim ook in Indie, opgelopen in de slaaptrein. Spannend dat gegrom, goed dat je direkt actie ondernam haha. Tja 50+,wat dacht hij wel niet...
leuk alles te lezen.

Saskia

Helen! Wat een verhalen weer, heerlijk!
Nice dat je een job hebt, of eigenlijk meerdere jobs. Harde werker :).
Maar ratten en een vent van 50+ die achter je aan zitten, ohoh..
Hoop dat je jobs blijven bevallen, succes in ieder geval!
Kus

Albert

Over een hek klimmen op je slippers, gegrom uit de rotsen tjee wat een avonturen! doet me denken aan onze kindertijd! weet je nog dat we kikkervisjes aan het zoeken waren en dat er een enorme brul uit die poel kwam? we wisten niet hoe hard we weg moesten rennen en lieten zelfs onze emmer staan! hahaha ik zie je al rennen bij de rotsen!

Echt super dat je nu werk hebt! en dat je zelfs 2 jobs hebt! Mijn act is nu ook bijna klaar, 9 maart hebben we de eerste repetitie met kostuums, zooo spannend! Ik stuur je natuurlijk een foto dan!

dikke zoen!

ineke

wat een belevenissen.leuk dat je werk hebt gevonden.Lekker potten en dat op naar het westen Leuk om plannen te maken haal er uit wat er in zit.Geniet van alles en blijf schrijven ik vind het zo leuk dikke kus Ineke

Anneloes

Helllieeee!!
Super leuk al die verhaaltje! Ik zie sommige dingen ook helemaal voor me haha. Lig helemaal dubbel!
Ik ben heel benieuwd hoe het werken je af gaat. Vergeet vooral ook niet te genieten!!

Liefs en een knuffel! xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!