Helens.reismee.nl

other plans...

Halloo!!!!

Hoe gaat het daar??

Bijna lente? Yeahhhh!! Hier begint het wat kouder te worden, hoe wel ik vannacht mn bed uitzweette van de hitte. Even weer een update vanuit Melbourne, er is weer genoeg gebeurt de afgelopen 3 weken. Ik werk als breakfast chef na een korte carriere gehad te hebben als vis-bak-chef @ the beach...Bringing back old memories van mijn Valk tijd!

Ik kreeg te weinig uren daar dus ben elders gaan solliciteren en kon na 2 vrije dagen daar gelijk aan de slag! Werk nu bij MWR(Melbourne wine room) als ontbijtkok/lunch. Een nieuwe functie die ze hebben sinds 2 weken en ik de scepter zwaai als ' brekky chef' . Geen gekookt eitje, maar scrambled,poached, baked and omelet eggs. Met groene asperges, hollandaise en gerookte zalm. Best Chique toch?

Mijn baas is de Engelse Paul, verre familie van de Ramsey want hij heeft een temperament waar je U tegen zegt!! Ene moment wordt je bij wijze van spreken nog liefkozend' sweetpie' genoemd en 5 minuten later ben je een CUNT! Gelukkig heeft hij mij zo nog niet genoemd, anders had ik hem ook wel ff met z'n baardmans tussen het tosti ijzer gegooid!

Leuke vent hoor, maar super kritisch! Ga vooral niet je eigen ideeen doen, daar is hij niet van gediend. Hij heeft een goede reputatie naar eigen zeggen in Melbourne en dat wil hij graag zo houden. Ik begin om 7u, bak ik verse muffins en start de keuken op. Om 15u ben ik klaar, heel lekker dus, want je hebt nog wat aan je dag! De Engelse taal wordt gelukkig steeds makkelijker en beter verstaanbaar, alleen weet ik nog niet de Engelse namen voor alle keukengereedschappen. Wat leuke situaties kan brengen zoals een keer dat Paul mij vroeg iets de ' whisken' hij zei het snel en ik haalde daar Whisky uit..Het was 10u smorgens, nogal vroeg dacht ik..Haha. Whisk-it ( kloppen met een garde) bedoelde hij dus.

Heb een hele leuke collega in de bediening s'ochtends. Chloe heet ze. Ze kwam in eerste instantie heel Amerikaans over. Als ze iets voor haar had gedaan oid was het al half door de knieen zakkend; ' Oh thank you Helennnnn' Moest ik erg aan wennen. Toen ze een beetje doorkreeg dat ik dat niet zo nodig vond werd ze heel amicaal en sarcastisch waardoor we nu 2 handen op 1 buik zijn. Ik krijg een mooie staaltje ' latte art' sochtends van haar wat de dag goed begint. Melbourne staat bekend om goede koffie. Laat ik nou een echte leut zijn.

Nu ik ook wat geld binnen krijg voel ik me niet zo schuldig om het ook te gaan spenderen dus ben ik vorige week voor schandalig veel geld naar een zomer festival geweest met dj's vanuit de hele wereld, super vet feest!

Ook drink ik elke dag een ' jug' bier met mijn roomy. Jug is een waterkan zeg maar. Begint de late middag/avond goed.

Ik heb ook een paar nieuwe slippers gekocht want heb al 2 paar versleten. Ik werk nog steeds bij het hostel en doe nu ook ' stiekem' mijn eigen was ook tussendoor met muntjes van de receptie. Er werkt een uber homo ala Paul de Leeuw achter de receptie, hele leuke vent! Hij is heel relaxed. Ik haal sochtends een coffee2go voor hem en mag er dan zelf ook 1.

Drank is duur hier zoals ik al eerder verteld heb. Maar ze hebben hele goedkopen ' wijn' Het heet Goon. Heel vies, maar naar 1 plastick bekertje proef je dat niet meer. Het kost $1 p.st. Ik had er op een avond 5 op en voelde 'm best zitten. Werd sochtends wakker om 4u ontzettend misselijk! Dan is het niet fijn om in een stapelbed te slapen en de kamer uit te sluipen om even een spuugje te doen op het toilet. Toen ik voor de 2e keer wakker werd om even mn maag te legen stapte ik ook nog is in een bord met eten van mn onderbuurman. Ik kan je vertellen....Als je misselijk bent is dat GEEN pretje. Ik heb de dag erop tot 17u in bed gelegen de de volgende dag had ik nog steeds een pijnlijk hoofd.

Mama vertelde me dat een zoon van Amarens en Gerard(vrienden) ook in St. kilda zat dus die heb ik even gemeet. Ontzettend leuk! We kennen elkaar van jaren terug. Hij heeft dezelfde reisplannen als die ik heb, maar iets versneld. Hij gaat net als ik de westkust doen maar daan volgende week al. Hij wil graag een auto kopen met iemand en dan richting Adelaide. Super mooi idee, je ziet dan veel van Aussie en ook meer dan alleen de stranden, want Australie is ook droogte en lang uitgerekte woestijnenachtige gebieden. Na een nachtje erover geslapen te hebben, heb ik besloten met hem mee te gaan! Het avontuur in! Even geen stad en ' luxe' om me heen. Met nog 1 Nederlander is het plan om ergens volgende week te vertrekken. Heb besloten meer te willen gaan zien en te genieten en dan maar minder te besteden te hebben. Als dat erop uit draait eerder terug te moeten/gaan.So be it! keep you posted hoe dit verder gaat.

Ik ga St.Kilda wel missen met alle vreemde en verschillende mensen die je hier aantreft. Het is hier een beetje een achterbuurt met veel junkies en zwervers die met slaapzak op de stoep liggen. Veel hebben al een bijnaam van me gekregen! Ook ben ik sinds 2 weken erachter gekomen dat ons hostel in een hoerenbuurt zit. Als de zon ondergaat schieten ze als paddenstoelen uit de grond en staat op elke hoek wel eentje die als zwaaiend naar de auto lacht om haar brood te verdienen.

Tot de volgende keer!

Kus en knuf

Reacties

Reacties

Yvonne

Zit ik even met me broodje mail te lezen en daar komt weer een leuke reisverhaal binnen van jou, zo heerlijk om te lezen.
Wat heerlijk om dat allemaal mee te maken en te beleven, en je hebt helemaal gelijk om volgende week te gaan reizen, inderdaad dan misschien maar eerder terug maar wel heel veel zien en beleven. Als ik de staatsloterij win maak ik wel even wat naar je over :)
Ik heb weer genoten van je prachtige verhaal en je foto's, dank je wel.
Geniet lieverd en goeie reis verder

Loes

Lekker weer zo'n verhaaltje schat!!! Have fun!! Knuffel x

Jan

Machtig mooie verhalen. En nu je de kans heb om verder te gaan: go for it. Als het geld op is zie je dan wel weer.
Liever je rugzak vol avontuur dan je broekzak vol geld!

Annie en Toon van der Linden

Leuk om met jou op de hoogte te blijven van je het leven in Australie.Mooie foto van de paarden.Geniet van elke dag.(dus geen goedkope drankjes) tot je nemen.Hartelijke groeten.

Saskia

Leuk Helen :)
Heel veel plezier langs de westkust, succes!
Geniet ervan.

Kus!

Hanny

Leuk en afwisselende berichten. Je schrijft heel beeldend en ik me voorstellen dat zo'n jug bier heerlijk smaakt. Goed plan, reizen, en dan maar weer aan de noodles desnoods en werken kan aaaaltijd nog, zeker weten, en leuk met de zoon van Amarens, goeie vriendin van je moeder, het kringetje is weer rond. Liefs van ons.

Evert en Marjolijn

Leuk om je verhalen te lezen.
Goed dat je meer gaat reizen, dan maar minder geld maar wel meer zien van het land en daar ging je toch voor !
Veel plezier en wacht op je volgende verslag
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!