Helens.reismee.nl

Albany

Albanyyyy...

Jaja!! Ik weet het, het is weer even geleden dat ik voor het laatst een verhaaltje schreef. Dat komt waarschijnlijk omdat ik nu fulltime werk en eigenlijk de afgelopen 5 weken een beetje een 'normaal'leven geleid heb.

Maargoed! Ik heb weer genoeg mee gemaakt, gezien en gedaan. Maar om even te beginnen waar ik voor het laatst geeindigd ben met mijn verhaal.

Ik ben aangekomen in Albany een plaatsje in het zuid westen van Australië met 25.000 inwoners. Een gemoedelijk 'stad'aan de kust. Ik verbleef de eerste week in hostel die heel rustig was, er woonde zo'n 15 mensen die allemaal werk hadden in Albany. Erg wennen een rustig hostel, maar had ook wel wat. Ik verbleef om een kamer met 2 Finse meisjes, een Finse jongen en een Duitse jongen. 1 van die meiden had een relatie met die Duitse jongen (Bruno). Echt 2 tortelduifjes en op z'n tijd konijnen (als je begrijpt wat ik bedoel) Ik werd helemaal gestoort van dat gekiechel en gesmak onder me. Bruno werkte op een farm en ik kon een dag mee werken met hem. Helemaal super want ik wou het graag een keer meemaken op een farm, en was zoekende naar werk. We werden opgehaald door de boer de volgende dag om 8.00u. Andrew heette hij, hij werkte niet echt op de farm, deed meer de administratie. Zijn vrouw Jocelyn draaide de scepter op het land. Een kleine boerderij voor Australische begrippen. Ze verbouwen allerlei soorten sla, tomaten, wortelgewassen en...Pompoenen... Nou, dat heb ik geweten. We moesten met z'n 4-en het land op om 2 soorten pompoenen te 'plukken'. 2 soorten, grote ronden en flespompoenen. Ze wogen gemiddeld 2 kg p.st. Eerst moesten we ze allemaal losknippen en in rijen leggen, daarna zouden ze opgehaald worden met tractor en kist. We zijn 2 volle dagen bezig geweest. Spierpijn!!!! Ze verkochten sla, groenten en kruiden aan restaurants. Die orders werden einde vd middag klaar gezet. Leuk om te zien! Ze hadden maar 2 dagen werk voor me. Daarna ben ik begonnen bij
Plasterboard Albany. Een bouw bedrijf die alles waar gipsplaat in verwerkt wordt maakt. Ze hebben een groot project aangenomen van een nieuw ziekenhuis hier in Albany. Er zijn 2 mannen waar ik mee werk, die maken soort van schotten (kijk maar naar de foto's), ik moet daarna de schroefgaten dicht plamuren, en de spleten dicht plamuren. Daarna schuren en de gaten tot 3 keer toe plamuren. Dat doe ik 5 dagen in de week van 8.00-17.00u. Saai wel, maar het is geld en een aardige baas en leuke collega's. Mijn baas is half Nederlands net als zijn vrouw. Ze hebben familie in Zaandam wonen. Ze spreken een paar woorden Nederlands. Elke ochtend om 0930u heb ik koffie pauze en drinken we samen een bakkie. Aussie's zijn gewendt om een 'latte'te drinken, oftwel een koffie verkeerd, en altijd met suiker. Ik drink mijn koffie zwart en het liefst wat sterker. Hij vindt dat niet te drinken en zegt altijd hier heb je je Acid (google dat maar ff). Hij is zo aardig om zijn 2e auto aan mij uit te lenen. Een stationswagon automaat met power en airco! Ik betaal er niks voor, not even fuel. Bijna iedereen rijdt hier met een 4wheel drive. Pieter (boss) heeft mij een keer meegenomen in z'n auto naar het strand via een dirtroad, oftwel een onverharde weg en deze keer eentje met zacht zand en veel kuilen. Wat een ervaring! Ik had een sport beha nodig! hobbel de hobbel kwamen we aan op een adembenemend mooi strand met super hoge golven!! Ik was erg impressed. Op de terugweg kregen we een klapband haha..Best lastig om een band te wisselen in een zandbak. We hadden beide geen bereik met ons mobiel en het was een hete dag! We zaten zeker een uur lopen van de bewoonde wereld. Maar niet gevreesd, Pieter Aussie in hart en nieren kreeg het makkelijk gefixed! En heeft me uitgelegd wat ik moet doen als mij dit eens overkomt, stil komen te staan op een zandweg. Banden spanning verlagen..Als je auto niet meer start, never leave your vehicle!! Hij vertelde me een horror-verhaal van een Duits stel die pech kregen in de dessert en beide zijn gestorven aan uitdroging door het te weinig hebben van water en de zon op hun hoofd.

Albany is omringt door wijnboeren en velden, ben in mijn vrije weekenden daar geweest. Proeven en genieten! Ook langs een chocolaterie geweest die gerunt werd door een Zwitserse en een Engelsman. Heerlijke chocolade! De vrouw des huizes liet me nog in de keuken een kom uit likken met gesmolten chocolade met honing..Delicious!

Hier in het hostel (inmiddels een andere) zitten heel veelAziaten! Ik zit met een meisje uit Japan en Taiwan op een kamer. Voor de rest zitten er nog zo'n 6 andere. Genieten om te zien hoe hun koken, echt met verse producten en zo niet westers. Uiteraard veel rijst gerechten èn veel orgaan vlees. Nieren, hart en levertjes. Ik kom altijd even met mn vorkje langs de pannetjes. Ik laat ze ook vaak mijn eten proeven. Mijn kamergenootje noemt mij 'crazy foreigner'omdat ik een rare cobinatie van eten heb. Ik vind het bv lekker om zilt met zoet te mixen. Not done volgens haar. Ik heb nu voorlegd om voor de Asians te koken. Curry wel te verstaan. Helens style;) Heb het iedereen voorgesteld, als ze dat wilde mogen ze 6 dollar p.p in leggen.. en waarempel ik had 7 eters zondag..Ik heb een milde een curry gemaakt met drumsticks gestoofd erin, daarnaast witte rijst gekookt met gember en sereh, daarna gemixed met verse koriander en lente ui. Kippenvleugels in zoetzure saus als extra dish. Ze vonden het erg lekker en alles is op gegaan!

Voor de rest ben ik nog weze wild kamperen op het strand, heel gaaf en koud! Maar een schitterende zonsopgang gezien.

Ook ben ik nog ziek geweest, erg vervelend allemaal. Heel kort; Ik kreeg een opgezette nek, ziekenhuis-echo, want ze dachten een abces. Uit eindelijk bleek het om een bacteriële infectie te gaan. Antibiotica kuur gehad van 10 dagen en die is goed aangeslagen!

Reisplannen:

Nog anderhalve week werken hier en dan ga ik naar Perth. Daar blijf ik een week, vanaf daar heb ik 16 Juni een 10 daagse tour geboekt staan naar Broome. Die tour gaat langs de highlights van West Australië. Ben erg benieuwd en veel zin in! Daarna blijf ik 1 a 2 weken in Broome waarna ik een vlucht naar Darwin neem en 14 Juli vertrek naar Bali voor een kleine maand! 8 Augustus kom ik weer terug in Darwin en dan wordt het of even in Darwin blijven en anders vliegen naar het Oosten van Australia.

Keep continued..

p.s: krijg net de vraag of ik volgende week nog een keer wil koken.

Reacties

Reacties

Thea van Kuijk

Weer een heel leuk reis verslag, ik ga nu even kijken naar je foto's.(we houden contact) groetjes xx Berry en Thea

Yvonne

Hey Helen,


Wat weer een verhaal, prachtig!!
Uiteraard bekeek ik eerst je foto's en dat zag er weer zo mooi uit, overduidelijk dat je op een ander continent zit..echt geen Europa.
En zeer handig om te weten dat je wat lucht uit je banden moet laten lopen in bepaalde omstandigheden, misschien dat je dat ooit in Utrecht kan gebruiken :) Uiteraard schrok ik van de foto van je nek, met het mooie bijschrift wat je erbij had...jij zwanger... ;)
Blijf genieten lieverd, dit hoort bij één van de mooiste tijden in je leven, misschien vind je dat nu niet altijd maar als je terug bent in je kikkerlandje merk je dat vanzelf. Pas goed op jezelf lieverd, heel veel liefs en een dikke knuf

Annie en Toon van der Linden

Beste Helen,

Leuk om weer nieuwe foto,s te zien en je reisverslag te volgen.Het ga je goed en zijn natuurlijk een tikkeltje jaloers.

Lieve groeten van Annie en Toon.

Helen

Wat leuk om weer wat van je te horen!!
Er gaan hele nieuwe werelden voor je open: Boer zijn & werken in de Bouw.
Haha ik weet wel raad met je als je terug komt ;)
Geniet er nog van Helen!!!

Dikke kus!

Saskia

Haha tik ik jouw naam in Helen bij 'naam':..
Moet dus zijn: Saskia

Zie bovenstaand berichtje!

(joeps)

Saskia

Haha, slimmerd;)

Laura

Helena!

Heel leuk om weer een verhaal van je te lezen! Klinkt allemaal echt super leuk, ben ontzettend jaloers haha!

Geniet er lekker van!

Kus Lau

Loes

Hahahah kokkkkieeeee!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!